9,68x-os megtérülés az 1. teljes hónapban egy borászat webshopjának.

Ami annyit jelent, hogy minden egyes elköltött Forint 9,68 Forint bevételt hozott az első hónapban ügyfelünknek.

Bevezető

Borászatoknak az online értékesítés saját webshopjukon keresztül egyre népszerűbb döntés, hiszen az online eladások és az online jelenlét elengedhetetlen egy fejlődni vágyó vállalkozás számára.

Ebből a cikkből tudni fogod pontosan, hogy milyen feltételeknek kell megfelelned, hogy borászatod webshopja sikeresen, profitábilisan üzemeljen.

Ezen kívül részletesen bemutatjuk képernyőmentésekkel az eredményeket és megoldásokat, hogy milyen szolgáltatásokkal milyen eredményekre tudunk szert tenni.

Egyre többen látják az alternatívát a saját webshopos értékesítésben, mivel az elmúlt évek alatt az online eladások folyamatosan növekedtek.

Minden borászat számára szükséges, hogy több bort tudjon értékesíteni – és a sikeres webshop biztosíthatja a jólétedet a mostani bizonytalan időkben is.”

A Pince

Szalóczi Pincészet egy 1993 óta működő családi pincészet a Tokaji borvidéken. A történet egy 0,3 hektáros területtel kezdődött, amely mostanra már egy 10 hektáros pincészetté nőtte ki magát. 

A boraik minősége mindig elismerésre méltó volt. Ezt bizonyítja számos eredmény köztük a Magyar Nemzeti Borkiválóság díj, melyet a 2015-ös száraz Furminttal nyertek el. A legmeghatározóbb boraikat a Furmintjaik alkotják, azonban az említettek mellett számos különleges bort zárnak a palackjaikba.

 Az online értékesítés a közös munkánk megkezdése előtt nem igazán volt jelen, ezért mindenképpen egy olyan új értékesítési csatornát akartak létrehozni, melyel az online eladásaik egy új szintre léphetnek.

A kihívás

‘Szerettem volna egy olyan webshopot a pincészetemnek, mely folyamatos profitot termel és egy újabb plusz lábat támaszt a vállalkozásomnak’

A munkánk megkezdése előtt a Facebook és az Instagram oldal jelentette a pincészet online jelenlétét.

Az értékesítési felület hiányának értelmében nem voltak mérhető hirdetések sem, illetve az e-mail listát is a 0-ról kellett kezdjük.

Szószerint az elejétől kezdtük az online marketing kivitelezést, mindenféle különösebb felfuttatott online brand nélkül.

A kihívás, feladat számunkra az volt, hogy egy szinte 0 online jelenléttel rendelkező pinécszetet egy új értékesítési platformon profitábilisan működtessünk.

A megoldás

Elsősorban egy webshop kivitelezése.

Fokozottan figyelünk a design-ra, és a landing pagekre, hiszen a termékeket itt értékesítjük, nem pedig a hirdetésben. Nem megoldás egy sablonszerű honlap, melyet a látogatók nem élveznek.

Egy borászatnál főképp fontos a megjelenés, ezért hosszas designolás és ötletelés után született meg a webshop a bevált marketing eszközeinkkel és a legjobb szoftverekkel, amellyel kiemelkedő, élményben dús webshopot építettünk.

Ez épp olyan fontos az online értékesítésben, mint a bor minősége.

A vásárlók generálása pedig ezután következett. (Amit természetesen nagyon sokan elfelejtenek a webshop építés után.)

A stratégia így nézett ki:

  1. Stratégián alapuló profi facebook és instagram hirdetéskezelés
  2. E-mail lista építése, majd szegmensekre bontott célzott kampányokkal a feliratkozók vásárlóvá alakítása, ez mellett a meglévő vásárlókat újra vásárlásra vezetni ajánlatainkkal.
  3. Facebook-Instagram Profilkezelés, tartalomkészítés (Organikus elérésekből vásárló generálás)

Miért a Facebook és az Instagram hirdetéskezelés?

Magyarországon a Facebookot több, mint 6 millióan használják, ami azt jelenti, hogy a célközönség 95%-a megtalálható Facebookon.

Az algoritmus napról napra egyre okosabb lesz, hiszen folyamatosan adatot adunk neki.

Tökéletes elérhetőek a potenciális vásárlóink az általunk használt platformokon és a mi dolgunk, hogy meggyőzzük, majd visszatérő vásárlókká alakítsuk őket.

A legsikeresebb hirdetések természetesen a facebookon születtek, hiszen a potenciális célközönség legjobban ezen a felületen érhető el.

Hogyan generálunk profitábilisan kattintókat és vásárlókat a webshopba?

Elsődlegesen facebook és instagram kampányokkal, melyeket az általunk készített és bevált stratégiánk alapján készítünk. 

A magas kosárértékű eladásokra koncentrálunk és törekszünk a teljes áras eladásokra. Nagyon ritkán csinálunk árakciózást. Ezzel megakadályozzuk azt a felmerülő lehetőséget, hogy mindig az árakciókra várva vásároljanak.

Ügyfelünknél az első napokban, hetekben alacsony büdzsével indultunk, így elég nehezen tudtunk tesztelni, de már az első két hétben is szép eredmények születtek. A kezdetleges tesztelések után a konklúziókat levonva tudtunk fókuszáltabban hirdetési költséget szánni a jobban teljesítő kampányokra, ezáltal újra jobb megtérülések születtek.

A WineBound Marketing csapata arra koncentrált, hogy a lehető legnagyobb megtérüléssel vásárlókat generáljon a pincészet webshopjába.

Az eredmények

Az első teljes hónapban felülmúltuk ügyfelünk elképzelését.

Pontosítva 9,86x-os megtérülést értünk el a hirdetéseinkkel, ami annyit jelent, hogy minden egyes elköltött Forint 9,68 Forint bevételt termelt.

(Sajnos pontos számokat nem oszhatunk meg ügyfelünk kérésére, azonban annyit elárulhatunk, hogy a fél millió Forintos bevételt bőségesen túlszárnyaltuk.)

 

Semmiképp sem akarjuk azt mondani, hogy ugyanezeket az eredményeket fogjuk közösen elérni.

Lehet rosszabb, lehet jobb lesz. Ez egy tökéletes példa volt arra, hogy az első hónapban is lehet kiemelkedő eredményeket elérni egy újonnan indult  webshopban.

Az eredmények mindenkinél változóak és sok tényező játszik közre. Beleértve a te munkamorálodat, a borászatod eddigi hátterét stb.

Mivel egy 0-ról indult webshopról beszéltünk így egy új lábat növesztettünk a vállalkozásnak, még hozzá egy elég meghatározót, hiszen a jövőben egyre jelentősebb szerepet fog betölteni az online értékesítés.

Vélemény

‘Mindig szkeptikusan álltam az online boreladáshoz, de úgy gondoltam a weboldalunkra ráférne egy frissítés és megláttam a WineBound Marketing hirdetését. Felvettem velük a kapcsolatot és meggyőztek, hogy szükségem van egy webshopra amit majd ők üzemeltetnek, illetve facebook és instagram hirdetésekkel, e-mail marketinggel vásárlókat generálnak. Egy hónap után a tapasztalatom az volt, hogy nem ajánlom senkinek ,mert nem szeretnék konkurenciát! 🙂 Viccet félre téve, a várton felül teljesítenek.’ Szalóczi Alex

Szeretnél hasonló eredményeket elérni?

Jelentkezési űrlap